fbpx

FAQ

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Gdzie mogę sprawdzić status zamówienia?

Mamy proste narzędzie, które wymaga wpisania numeru zamówienia i adresu e-mail podanego w zamówieniu – zwrotnie otrzymacie następujące informacje:

– kiedy zamówienie zostało złożone
– jaki jest jego aktualny status
– numer przewozowy paczki i link do śledzenia, jeżeli paczka została już przygotowana lub wysłana
– książki jakie powinny znaleźć się w paczce.

Z narzędzia można skorzystać pod tym adresem: https://koszyk.altenberg.pl/status/

Szczegółowe wyjaśnienie statusów:
– „Oczekuje na płatność” = zamówienie oczekujące na opłacenie i tym samym nierealizowane przez nas do wysyłki,
– „W trakcie realizacji” = poprawnie opłacone zamówienie lub poprawnie przyjęte zlecenie wysyłki za pobraniem. Będziemy realizować to zamówienie,
– „Pakowane” = poprawnie przyjęte zamówienie, które jest przekazane do realizacji w magazynie. Czas jego spakowania i wysyłki zależy od tego, czy zamówienie na tę książkę/książki jest realizowane na bieżąco, oczekujemy na dodruk lub jest to zamówienie przedpremierowe z opóźnioną datą wysyłki. O datach wysyłek konkretnych tytułów informujemy na ich stronach internetowych.
– „Wysłane” = zamówienie spakowane i przekazane w ręce kuriera. Towarzyszy mu numer listu przewozowego, dzięki któremu można śledzić trasę przesyłki.
– „W transporcie” = zamówienie jest w trakcie przewożenia przez firmę kurierską, jest wydane kurierowi do doręczenia lub umieszczenia w paczkomacie.
– „Dostarczone” = zamówienie zostało szczęśliwie odebrane!
– „Anulowane” = zamówienie zostało anulowane na Twoją prośbę lub gdy upłynął czas na dokonanie płatności. 

Czy możliwa jest wysyłka książek za granicę?

W tym momencie realizujemy wysyłki zagraniczne do krajów Unii Europejskiej (z wyjątkiem Cypru i Malty).

Wysyłamy do krajów ze strefy 1 UE: Austria, Belgia, Czechy, Holandia, Litwa, Niemcy, Słowacja, Słowenia, Węgry + do krajów ze strefy 2 UE: Bułgaria, Chorwacja, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Luksemburg, Łotwa, Portugalia, Rumunia, Szwecja, Wielka Brytania, Włochy.

Wysyłki zagraniczne realizujemy tylko z opcją bezpiecznych płatności Przelewy24 (tutaj instrukcja jak łatwo się z tym uporać). Najwygodniej zapłacić kartą, Apple/Google Pay lub odnaleźć numer konta do wpłaty z konta zagranicznego.

Jak zamówić poza kraje Unii Europejskiej?

Rozwiązanie, które nieźle się tu sprawdza to złożenie i opłacenie zamówienia za pośrednictwem osoby mieszkającej w Polsce, np. członka rodziny lub przyjaciela. Wówczas sprawnie dostarczymy książkę temu zaufanemu pośrednikowi. Przesyłkę można wtedy odebrać podczas najbliższej wizyty lub poprosić o pomoc w przekazaniu na dowolny adres.

W jakim czasie realizowana jest wysyłka książek?

Najszybciej jak się da! Magazyn stale pracuje na pełnych obrotach. Więcej na ten temat piszemy tutaj: https://altenberg.pl/wysylka/

Czas realizacji zamówienia i wysyłki może się nieco wydłużyć w czasie większego zainteresowania książkami. Jesteśmy w stanie zrealizować dziennie „jedynie” kilka tysięcy przesyłek. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość w takich sytuacjach. Zamówienia realizujemy w kolejności – od najwcześniej złożonych.

Wysyłka będzie opóźniona także w sytuacji, gdy trwa okres przedsprzedaży książki. Wówczas można bez problemu składać zamówienia i zaklepać swoje miejsce na górze listy wysyłkowej. O terminie premiery i dacie planowanej wysyłki zamówień z przedsprzedaży poinformujemy na stronie książki i naszych mediach.

Jak długo trwa doręczenie paczki z książkami?

Zwykle książka powinna dotrzeć w Twe progi w ciągu 1 dnia roboczego od nadania paczki w magazynie. Będziemy informować o tym na maila, który podasz w zamówieniu. Zauważ, że jest to czas samego dostarczenia przez kuriera, a nie całkowitej realizacji zamówienia. Nieco dłuższy czas dostawy jest w opcji dostawy Paczka w Ruchu (3-5 dni roboczych). Więcej na ten temat można poczytać tutaj.

Do przesyłki nie była dołączona faktura! Kiedy ją otrzymam?

Faktury i dowody sprzedaży przesyłamy wyłącznie w formie elektronicznej, w momencie wysłania towaru lub w dniu przyjęcia płatności, a najpóźniej w czasie przewidzianym ustawą o VAT. Gdyby z jakiejś przyczyny faktura nie dotarła to prosimy o sprawdzenie folderu niechciane w poczcie elektronicznej lub kontakt z nami. Na pewno pomożemy!

Czy po złożeniu zamówienia dostanę jakieś potwierdzenie?

W przypadku prawidłowo złożonego zamówienia, dostaniesz od nas wiadomość z potwierdzeniem. Później nastąpi czas przygotowania i spakowania Twojej paczki. Nie musisz nic już robić.

Pamiętamy o Tobie i robimy wszystko, aby książki jak najszybciej ruszyły w podróż do adresata! :) W momencie, gdy trafi w ręce kuriera, aby odbyć prostą drogę do Ciebie, dostaniesz dodatkowego maila z numerem przesyłki do monitorowania. Wtedy możesz spokojnie śledzić drogę paczki.

Czasami nasze wiadomości trafiają do folderu z mailami niechcianymi lub z jakiegoś tajemniczego powodu się nie wyświetlają, ale nie ma problemu – wystarczy napisać do nas i chętnie pomożemy.

Jak mogę zwrócić książkę?

Nasze książki bardzo rzadko do nas wracają. Jednak chcemy, aby nasi Czytelnicy byli w pełni zadowoleni ze swoich zakupów. Dlatego jeśli coś nie przypadnie Ci do gustu, to jako konsument masz prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od odbioru towaru, bez podania przyczyny. Wypełnij oświadczenie zawierające imię, nazwisko i numer zamówienia, dołącz je do zwracanej paczki oraz odeślij do nas w bezpieczny sposób nieuszkodzony towar na adres zwrotów i reklamacji: Altenberg/InPost Fulfillment, Wola Bykowska 37, hala 11, rampa 18, 97-306 Grabica. Po otrzymaniu książki potwierdzimy otrzymanie przesyłki i przejdziemy do zwrotu pieniędzy za zakup. Dla przyspieszenia zwrotu warto napisać do nas o tej decyzji na sklep@altenberg.pl.

Więcej na ten temat można poczytać tutaj.

Czy mogę zapłacić za książki przy odbiorze przesyłki?

Jasne! Wystarczy wybrać opcję „Płatność przy odbiorze (za pobraniem)” podczas finalizowania zakupu. Kosztuje to dodatkowe 4,90 zł do ceny zamówienia. Pamiętaj jednak, że niektóre książki oraz wszystkie ebooki są wyłączone z możliwości zakupu przy odbiorze. W takim przypadku możliwość podczas składania zamówienia nie pojawi się możliwość wyboru przesyłki za pobraniem.

Mam problem z zamówieniem. Co robić?

Chcę zamówić książkę z podpisem autora. Do kiedy będzie taka możliwość?

Zgodnie z obietnicą, książki kupione w okresie premierowym lub w przedsprzedaży są opatrzone własnoręcznym podpisem każdego z autorów naszego wydawnictwa. Jednak weź pod uwagę, że dla każdej książki pula egzemplarzy z podpisem jest inna. Dla niektórych książek może być to kilka tysięcy a dla niektórych jedynie kilkaset. Warto zatem podjąć tę decyzję, póki książki z podpisem są jeszcze dostępne.

Czy mogę prosić o specjalną dedykację od autora?

Realizowalibyśmy takie wyjątkowe prośby z dziką przyjemnością, ale jest to fizycznie niemożliwie. Ze specjalnymi podpisami nie ma za to najmniejszego problemu podczas spotkań osobistych!

Skąd mogę dowiedzieć się o specjalnych wydarzeniach i czerpać informacje o książkach?

Najlepsze źródło tej wiedzy to newsletter, na który można zapisać się składając zamówienie.

Poza tym informacjami służą sami autorzy! Ich profile społecznościowe dają dobry obraz sytuacji w temacie książek. Autorzy jednak nie zajmują się kwestiami zamówień i wysyłki. Za te rzeczy odpowiada Biuro Obsługi Klienta Altenberg, z którym możesz skontaktować się pod adresem mailowym sklep@altenberg.pl.

Poza tym najnowsze informacje znajdują się też na Facebooku Altenberga.

Czy mogę zapłacić za zamówienie tradycyjnym przelewem na konto albo kartą płatniczą?

Przyjmujemy wpłaty tylko przez system szybkich płatności. Pozwala to w ekspresowym tempie opłacić zamówienie. W ramach systemu można także zapłacić kartą kredytową lub wybrać metodę tradycyjnego przelewu – tam znajdzie się numer konta do wpłaty bezpośredniej.

Jeśli z jakiegoś powodu masz problem z płatnością, skontaktuj się z nami na sklep@altenberg.pl – na pewno pomożemy! 

Czy mogę zapłacić za zamówienie za pomocą PayPal?

Niestety, na chwilę obecną nie obsługujemy płatności za pomocą PayPal. Zachęcamy jednak do skorzystania z błyskawicznych przelewów albo złożenia zamówienia z płatnością przy odbiorze.

Co zrobić gdy długo czekam na odpowiedź na moje pytanie z działu pomocy?

Pracownicy odpowiadający na Wasze pytania na sklep@altenberg.pl uwijają się jak w pszczoły w ulu, aby dostarczyć Wam potrzebnych informacji. Staramy się, aby odpowiedzi docierały bardzo szybko. Jednakże, czasem udzielenie odpowiedzi wymaga więcej czasu. W przypadku, gdyby przez kilka dni nie przyszła odpowiedź na Twoje zapytanie, prosimy o ponownego maila lub komentarz na naszym Facebookowym profilu.

Kto stoi za Altenbergiem?

Głównym pomysłodawcą i dyrektorem wydawniczym jest Radek Kotarski – popularyzator wiedzy, twórca kanału „Polimaty” na YouTubie, prowadzący i reżyser programu „Podróże z historią” dla TVP2. Radek również wydał w Altenbergu swoje książki Włam się do mózgu i Nic bardziej mylnego – to dowód, że podpisuje się pod działalnością wydawnictwa. 

Mam inne pytanie. Gdzie uzyskam na nie odpowiedź?