Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Gdzie mogę sprawdzić status zamówienia?

Pod adresem https://koszyk.altenberg.pl/status można sprawdzić status swojego zamówienia. Trzeba tylko wpisać swój numer zamówienia i adres e-mail podany w zamówieniu.

– kiedy zamówienie zostało złożone
– jaki jest jego aktualny status
– jaki jest numer przewozowy paczki i link do śledzenia, jeżeli paczka została już przygotowana lub wysłana
– jakie książki powinny się znaleźć w paczce.

Szczegółowe wyjaśnienie statusów:
– „Oczekujące na płatność” = zamówienie oczekujące na opłacenie i tym samym nieprzygotowane jeszcze przez nas do wysyłki. Opłać zamówienie, aby mogło ruszyć w dalszą drogę.
– „W trakcie realizacji” = poprawnie opłacone zamówienie lub poprawnie przyjęte zlecenie wysyłki za pobraniem. Już niedługo będziemy realizować to zamówienie.
– „Gotowe do fakturowania” = poprawnie przyjęte zamówienie opłacone z góry, które jest przekazane do realizacji w magazynie. Przy tym statusie faktura/rachunek do zamówienia powinien już zameldować się na Twoim mailu. 
– „Pakowane” = poprawnie przyjęte zamówienie, które jest przekazane do realizacji w magazynie. Czas jego spakowania i wysyłki zależy od tego, czy zamówienie na tę książkę / te książki jest realizowane na bieżąco, oczekujemy na dodruk lub jest to zamówienie przedpremierowe z opóźnioną datą wysyłki. O datach wysyłek konkretnych tytułów informujemy na ich stronach internetowych. Zwykle zamówienie zostanie niezwłocznie spakowane i przekazane do dalszej realizacji.
– „Spakowane, czeka na wysłanie” = poprawnie przyjęte zamówienie, zostało już spakowane i został mu przydzielony odpowiedni numer przesyłki. Za chwilę, zwykle jeszcze tego samego dnia roboczego, przesyłka zostanie przekazana do kuriera.
– „Wysłane” = zamówienie już spakowane i przekazane w ręce kuriera. Towarzyszy mu numer listu przewozowego, dzięki któremu można śledzić trasę przesyłki.
– „W transporcie” = zamówienie jest w trakcie przewożenia przez firmę kurierską, jest wydane kurierowi do doręczenia lub umieszczenia w paczkomacie.
– „Dostarczone” = zamówienie zostało szczęśliwie odebrane!
– „Anulowane” = zamówienie zostało anulowane na Twoją prośbę lub gdy upłynął czas na dokonanie płatności. 
– „Zamówienie przedpremierowe – opłacone (lub pobranie)” = zamówienie na książkę, której nie mamy obecnie w magazynie, bo trwa jej przedsprzedaż lub dodruk. O planowej dacie realizacji takich zamówień informujemy na stronie zamawianej książki. W momencie, gdy wydrukowana książka przyjdzie do magazynu, zamówienie zmieni status na „Pakowane”.
– „Zwrócone do nadawcy” = nieodebrana przesyłka wraca lub już wróciła do naszego magazynu.
– „Ebook wysłany” = prawidłowo złożone zamówienie na ebooka. To znak, że na adres mailowy podany przy zamówieniu wysłaliśmy już odpowiednie pliki z dostępem.

Czy jest możliwa wysyłka książek za granicę?

Aby zamówić nasze książki poza granice Polski, złóż zamówienie w naszej zaprzyjaźnionej księgarni Alt.pl. Znajdziesz tu (kliknij: https://alt.pl/ksiazki-wydawnictwa-altenberg/) wszystkie nasze tytuły w identycznej cenie, z możliwością wysyłki za granicę. W tym momencie realizujemy wysyłki zagraniczne do krajów Unii Europejskiej (z wyjątkiem Cypru i Malty). Ceny wysyłek zagranicznych będą podane w koszyku i zależą od miejsca dostawy.

Wysyłki zagraniczne realizujemy tylko z opcją bezpiecznych płatności Przelewy24 (tutaj instrukcja jak łatwo się z tym uporać). Najwygodniej zapłacić kartą, Apple/Google Pay lub odnaleźć numer konta do wpłaty z konta zagranicznego.

Jak zamówić poza kraje Unii Europejskiej?

Rozwiązanie, które nieźle się sprawdza, to złożenie i opłacenie zamówienia za pośrednictwem osoby mieszkającej w Polsce, np. członka rodziny lub przyjaciela. Wówczas sprawnie dostarczymy jej wybraną przez Ciebie książkę. Przesyłkę możesz odebrać podczas najbliższej wizyty lub poprosić o pomoc w przekazaniu na dowolny adres.

W jakim czasie realizowana jest wysyłka książek?

Najszybciej, jak się da! Magazyn stale pracuje na pełnych obrotach. Więcej na ten temat piszemy na stronie: https://altenberg.pl/wysylka/.

Czas realizacji zamówienia i wysyłki może się nieco wydłużyć w okresie większego zainteresowania książkami. Jesteśmy bowiem w stanie wypuścić w świat „jedynie” kilka tysięcy przesyłek dziennie. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość w takich sytuacjach. Zamówienia realizujemy w kolejności – od najwcześniej złożonych.

Wysyłka będzie także opóźniona w sytuacji, gdy trwa okres przedsprzedaży książki. Wówczas możesz bez problemu złożyć zamówienie i zaklepać swoje miejsce na górze listy wysyłkowej. O terminie premiery i dacie planowanej wysyłki zamówień z przedsprzedaży poinformujemy na stronie książki i naszych mediach.

Jak długo trwa doręczenie paczki z książkami?

Zwykle książka powinna dotrzeć do Ciebie w ciągu 1 dnia roboczego od nadania paczki z magazynu. Będziemy informować o tym na maila, który podasz w zamówieniu. Zauważ, że jest to czas samego dostarczenia przez kuriera, a nie całkowitej realizacji zamówienia. Więcej na ten temat można poczytać tutaj.

Do przesyłki nie była dołączona faktura! Kiedy ją otrzymam?

Faktury i dowody sprzedaży przesyłamy wyłącznie w formie elektronicznej, na adres e-mail podany w zamówieniu, w momencie wysłania towaru lub w dniu przyjęcia płatności, a najpóźniej w czasie przewidzianym ustawą o VAT. Gdyby z jakiejś przyczyny faktura nie dotarła, to prosimy o sprawdzenie folderu spam w poczcie elektronicznej lub kontakt z nami. Na pewno pomożemy!

Czy po złożeniu zamówienia dostanę jakieś potwierdzenie?

Jeśli prawidłowo złożysz zamówienie, dostaniesz od nas wiadomość z potwierdzeniem. Później zajmiemy się przygotowaniem i spakowaniem Twojej paczki. Nie musisz już nic robić.

Pamiętamy o Tobie i robimy wszystko, aby książki jak najszybciej ruszyły w podróż do adresata! :) W momencie, gdy trafią w ręce kuriera, aby przebyć prostą drogę do Ciebie, dostaniesz dodatkowego maila z numerem przesyłki do monitorowania. Wtedy możesz spokojnie śledzić paczkę.

Czasami nasze wiadomości trafiają do folderu z niechcianymi mailami lub z jakiegoś tajemniczego powodu się nie wyświetlają, ale nie ma problemu – wystarczy napisać do nas i chętnie pomożemy.

Jak mogę zwrócić książkę?

Nasze książki bardzo rzadko do nas wracają. Jednak chcemy, aby nasi Czytelnicy byli w pełni zadowoleni ze swoich zakupów. Dlatego jeśli coś nie przypadnie Ci do gustu, to jako konsument masz prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od odbioru towaru, bez podania przyczyny. Wypełnij oświadczenie zawierające imię, nazwisko i numer zamówienia, dołącz je do zwracanej paczki oraz odeślij nieuszkodzony i odpowiednio zabezpieczony towar na adres zwrotów i reklamacji: Altenberg/InPost Fulfillment, Świerkowa 1AB, 05-850 Bronisze. Po otrzymaniu przesyłki potwierdzimy, że książka do nas dotarła, i rozpoczniemy procedurę zwrotu pieniędzy. Dla przyspieszenia całego procesu poinformuj nas o swojej decyzji, pisząc na adres: sklep@altenberg.pl.

Więcej na ten temat można poczytać tutaj.

Czy mogę zapłacić za książki przy odbiorze przesyłki?

Jasne! Wystarczy podczas finalizowania zakupu wybrać opcję „Płatność przy odbiorze (za pobraniem)”. Kosztuje to dodatkowe 2,99 zł do ceny zamówienia. Pamiętaj jednak, że niektóre książki oraz wszystkie e-booki są wyłączone z możliwości zrealizowania płatności przy odbiorze. W takim przypadku podczas składania zamówienia nie pojawi się opcja wyboru przesyłki za pobraniem.

Mam problem z zamówieniem. Co robić?

Chcę zamówić książkę z podpisem autora. Do kiedy będzie taka możliwość?

Niektóre książki kupione w okresie premierowym lub w przedsprzedaży są opatrzone własnoręcznym podpisem autorów naszego wydawnictwa. Jednak weź pod uwagę, że dla każdego tytułu pula egzemplarzy z autografem jest inna. Dla niektórych może być to kilka tysięcy, a dla innych jedynie kilkaset. Warto zatem podjąć tę decyzję, póki książki z podpisem są jeszcze dostępne.

Czy mogę prosić o specjalną dedykację od autora?

Realizowalibyśmy takie wyjątkowe prośby z dziką przyjemnością, ale jest to fizycznie niemożliwe. Ze specjalnymi podpisami nie ma za to najmniejszego problemu podczas spotkań osobistych!

Skąd mogę dowiedzieć się o specjalnych wydarzeniach i czerpać informacje o książkach?

Najlepsze źródło tej wiedzy to newsletter, na który można zapisać się, składając zamówienie.

Poza tym informacjami służą sami autorzy! Ich profile społecznościowe dają dobry obraz sytuacji w temacie książek. Autorzy jednak nie zajmują się kwestiami zamówień i wysyłki. Za te rzeczy odpowiada Biuro Obsługi Klienta Altenberg, z którym możesz się skontaktować pod adresem: sklep@altenberg.pl.

Poza tym najnowsze informacje znajdują się też na Facebooku Altenberga.

 

Czy mogę zapłacić za zamówienie tradycyjnym przelewem na konto albo kartą płatniczą?

Pewnie! Wpłaty przyjmujemy przez system szybkich płatności, w ramach którego można także zapłacić kartą kredytową lub wybrać metodę tradycyjnego przelewu – numer konta do wpłaty bezpośredniej wyświetli się po wybraniu odpowiedniej opcji.

Jeśli z jakiegoś powodu masz problem z płatnością, skontaktuj się z nami pod adresem: sklep@altenberg.pl – na pewno pomożemy! 

Czy mogę zapłacić za zamówienie za pomocą PayPal?

Niestety, na chwilę obecną nie obsługujemy płatności za pomocą PayPal. Zachęcamy jednak do skorzystania z błyskawicznych przelewów albo złożenia zamówienia z płatnością przy odbiorze.

Co zrobić, gdy długo czekam na odpowiedź z działu pomocy?

Pracownicy odpowiadający na pytania wysłane na sklep@altenberg.pl uwijają się jak pszczoły w ulu, aby dostarczyć potrzebnych Ci informacji. Staramy się, aby odpowiedzi docierały bardzo szybko. Jednak czasem wymaga to więcej czasu. Jeśli przez kilka dni nie otrzymasz odpowiedzi na Twoje zapytanie, prosimy o ponownego maila lub komentarz na naszym facebookowym profilu.

Co to jest Paczka Ekonomiczna InPost?

To forma dostawy polegająca na obniżeniu ceny dostawy do urządzenia Paczkomat InPost kosztem wydłużenia czasu transportu. Przy przesyłce ekonomicznej InPost czas dostawy to zwykle 3-4 dni robocze od złożenia zamówienia. Koszt Paczki Ekonomicznej to 8,99 zł brutto.

Kto stoi za Altenbergiem?

Głównym pomysłodawcą i dyrektorem wydawniczym jest Radek Kotarski – popularyzator wiedzy, twórca kanału „Polimaty” na YouTubie, prowadzący i reżyser programu „Podróże z historią” dla TVP2. Radek również wydał w Altenbergu swoje książki Włam się do mózgu, Inaczej i Nic bardziej mylnego – to dowód, że podpisuje się pod działalnością wydawnictwa. 

Mam inne pytanie. Gdzie uzyskam na nie odpowiedź?