Ile kosztuje dostawa, jaką formę wybrać, na co zwrócić uwagę przy zamówieniu, jak obsłużyć zwrot?

Na co zwrócić uwagę?

Sprawdź poprawność danych wpisywanych podczas składania zamówienia

Upewnij się, że podajesz właściwy adres e-mail, imię, nazwisko, adres dostawy, numer budynku/lokalu i numer telefonu. W te pola lubią wkraść się literówki, które utrudniają dostawę. Błędny e-mail uniemożliwi nam sprawną komunikację dotyczącą wysyłki zamówienia, a Ciebie pozbawi szansy na śledzenie trasy swojej wyczekiwanej paczki. Błąd w adresie dostawy (np. brak numeru budynku lub lokalu) sprawi, że przesyłka wróci do nas i nie zostanie dostarczona. Realizujemy zamówienia bardzo sprawnie, dlatego nie mamy zbyt wiele czasu na poprawienie błędnie wpisanych danych jeszcze przed przekazaniem paczki do dostawcy. Czasami e-maile od nas mogą wpaść do folderu spam – warto zerknąć, czy nie znajdują się tam nasze powiadomienia, i dodać domenę @altenberg.pl do białej skrzynki. Zerknij także, czy zgadza się liczba zamawianych książek. Jest to szczególnie ważne w przypadku zamówień za pobraniem.

Obejrzyj przesyłkę przy odbiorze lub po otwarciu paczki, oceń jej stan

Zobacz, czy w naszej paczce nie ma pozaginanych rogów, dziur, rozerwań, zdartych taśm lub śladów ingerencji w opakowanie. Powinno to łatwo dać się zauważyć jeszcze z zewnątrz. Jeśli nie, świetnie! Udanej lektury. Jeśli coś jest zauważalnie nie w porządku, najlepiej odmów przyjęcia paczki od kuriera. Wróci do nas, my zajmiemy się sprawą uszkodzeń, a Tobie niezwłocznie doślemy nowy egzemplarz. Inne rozwiązanie to podpisanie z kurierem protokołu uszkodzeń lub zgłoszenie uszkodzenia w Paczkomacie. Kurier nie może Ci odmówić spisania protokołu. Bez tego dochodzenie roszczeń za nieprawidłowości przy doręczeniu towaru będzie niestety niemożliwe… Prosimy więc zwrócić na to uwagę. Protokół można spisać także już po otwarciu paczki. Jednak wtedy konieczna będzie wizyta w oddziale kuriera dla spisania szkody.

Częste pytania dotyczące wysyłki

Gdzie mogę sprawdzić status zamówienia?

Udostępniliśmy proste narzędzie, w którym po wpisaniu numeru zamówienia i adresu e-mail podanego w trakcie zakupów – otrzymasz dostęp do informacji:

– kiedy zamówienie zostało złożone
– jaki jest jego aktualny status
– jaki jest numer przewozowy paczki i link do śledzenia, jeżeli paczka została już przygotowana lub wysłana
– jakie książki powinny się znaleźć w paczce.

Z narzędzia można skorzystać pod adresem: https://koszyk.altenberg.pl/status/

Szczegółowe wyjaśnienie statusów:
– „Oczekujące na płatność” = zamówienie oczekujące na opłacenie i tym samym nieprzygotowane jeszcze przez nas do wysyłki. Opłać zamówienie, aby mogło ruszyć w dalszą drogę.
– „W trakcie realizacji” = poprawnie opłacone zamówienie lub poprawnie przyjęte zlecenie wysyłki za pobraniem. Już niedługo będziemy realizować to zamówienie.
– „Gotowe do fakturowania” = poprawnie przyjęte zamówienie opłacone z góry, które jest przekazane do realizacji w magazynie. Przy tym statusie faktura/rachunek do zamówienia powinien już zameldować się na Twoim mailu. 
– „Pakowane” = poprawnie przyjęte zamówienie, które jest przekazane do realizacji w magazynie. Czas jego spakowania i wysyłki zależy od tego, czy zamówienie na tę książkę / te książki jest realizowane na bieżąco, oczekujemy na dodruk lub jest to zamówienie przedpremierowe z opóźnioną datą wysyłki. O datach wysyłek konkretnych tytułów informujemy na ich stronach internetowych. Zwykle zamówienie zostanie niezwłocznie spakowane i przekazane do dalszej realizacji.
– „Spakowane, czeka na wysłanie” = poprawnie przyjęte zamówienie, zostało już spakowane i został mu przydzielony odpowiedni numer przesyłki. Za chwilę, zwykle jeszcze tego samego dnia roboczego, przesyłka zostanie przekazana do kuriera.
– „Wysłane” = zamówienie już spakowane i przekazane w ręce kuriera. Towarzyszy mu numer listu przewozowego, dzięki któremu można śledzić trasę przesyłki.
– „W transporcie” = zamówienie jest w trakcie przewożenia przez firmę kurierską, jest wydane kurierowi do doręczenia lub umieszczenia w paczkomacie.
– „Dostarczone” = zamówienie zostało szczęśliwie odebrane!
– „Anulowane” = zamówienie zostało anulowane na Twoją prośbę lub gdy upłynął czas na dokonanie płatności. 
– „Zamówienie przedpremierowe – opłacone (lub pobranie)” = zamówienie na książkę, której nie mamy obecnie w magazynie, bo trwa jej przedsprzedaż lub dodruk. O planowej dacie realizacji takich zamówień informujemy na stronie zamawianej książki. W momencie, gdy wydrukowana książka przyjdzie do magazynu, zamówienie zmieni status na „Pakowane”.
– „Zwrócone do nadawcy” = nieodebrana przesyłka wraca lub już wróciła do naszego magazynu.
– „Ebook wysłany” = prawidłowo złożone zamówienie na ebooka. To znak, że na adres mailowy podany przy zamówieniu wysłaliśmy już odpowiednie pliki z dostępem.

Czy jest możliwa wysyłka książek za granicę?

W tym momencie realizujemy wysyłki zagraniczne do krajów Unii Europejskiej (z wyjątkiem Malty) za pośrednictwem naszej zaprzyjaźnionej księgarni Alt.plZnajdziesz tam książki Altenberga w tej samej cenie, jak na naszych stronach. Cena dostawy do wybranego kraju wyświetla się w koszyku.

Wysyłki zagraniczne realizujemy tylko z opcją bezpiecznych płatności Przelewy24 (tutaj instrukcja jak łatwo się z tym uporać). Najwygodniej zapłacić kartą, Apple/Google Pay lub odnaleźć numer konta do wpłaty z konta zagranicznego.

Jak zamówić poza kraje Unii Europejskiej?

Rozwiązanie, które nieźle się sprawdza to złożenie i opłacenie zamówienia za pośrednictwem osoby mieszkającej w Polsce, np. członka rodziny lub przyjaciela. Wówczas sprawnie dostarczymy jej wybraną przez Ciebie książkę. Przesyłkę możesz odebrać podczas najbliższej wizyty lub poprosić o pomoc w przekazaniu na dowolny adres.

W jakim czasie realizowana jest wysyłka książek?

Najszybciej, jak się da! Magazyn stale pracuje na pełnych obrotach. Więcej na ten temat piszemy na stronie: https://altenberg.pl/wysylka/

Czas realizacji zamówienia i wysyłki może się nieco wydłużyć w okresie większego zainteresowania książkami. Jesteśmy bowiem w stanie wypuścić w świat „jedynie” kilka tysięcy przesyłek dziennie. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość w takich sytuacjach. Zamówienia realizujemy w kolejności – od najwcześniej złożonych.

Wysyłka będzie także opóźniona w sytuacji, gdy trwa okres przedsprzedaży książki. Wówczas możesz bez problemu złożyć zamówienie i zaklepać swoje miejsce na górze listy wysyłkowej. O terminie premiery i dacie planowanej wysyłki zamówień z przedsprzedaży poinformujemy na stronie książki i naszych mediach.

Czy można odebrać zamówienie osobiście?

Niestety, nie ma takiej możliwości. Wszystkie książki znajdują się w magazynie i są wysyłane w wybrany w trakcie zamówienia sposób.

Czy mogę zapłacić za zamówienie tradycyjnym przelewem na konto albo kartą płatniczą?

Pewnie! Wpłaty przyjmujemy przez system szybkich płatności, w ramach którego można także zapłacić kartą kredytową lub wybrać metodę tradycyjnego przelewu – numer konta do wpłaty bezpośredniej wyświetli się po wybraniu odpowiedniej opcji. Jeśli z jakiegoś powodu masz problem z płatnością, skontaktuj się z nami pod adresem: sklep@altenberg.pl – na pewno pomożemy!

Czy mogę zapłacić za książki przy odbiorze przesyłki?

Wystarczy podczas finalizowania zakupu wybrać opcję „Płatność przy odbiorze (za pobraniem)”. Kosztuje to dodatkowe 2,99 zł do ceny zamówienia. Pamiętaj jednak, że niektóre książki oraz wszystkie e-booki są wyłączone z możliwości zrealizowania płatności przy odbiorze. W takim przypadku podczas składania zamówienia nie pojawi się opcja wyboru przesyłki za pobraniem.

Do przesyłki nie była dołączona faktura! Kiedy ją otrzymam?

Faktury i dowody sprzedaży przesyłamy wyłącznie w formie elektronicznej, na adres e-mail podany w zamówieniu, w momencie wysłania towaru lub w dniu przyjęcia płatności, a najpóźniej w czasie przewidzianym ustawą o VAT. Gdyby z jakiejś przyczyny faktura nie dotarła, to prosimy o sprawdzenie folderu spam w poczcie elektronicznej lub kontakt z nami. Na pewno pomożemy!

Przesyłka została uszkodzona. Co mogę zrobić?

Prosimy o odmowę przyjęcia paczki lub – w przypadku, gdy już z zewnątrz przesyłka wygląda na uszkodzoną – spisanie protokołu szkody z kurierem / zgłoszenie jej w punkcie odbioru. 

Jeśli mimo sprawdzenia stanu przesyłki przy odbiorze, okazało się, że otrzymana książka jest uszkodzona, zrób zdjęcia pokazujące uszkodzenia i zgłoś problem na adres: sklep@altenberg.pl. Niezwłocznie zajmiemy się tą sprawą.

Jaką formę dostawy wybrać?

Chcesz dostać książkę szybko i odebrać ją w dowolnym momencie? Wybierz PACZKOMATY INPOST 24/7 za 9,99 zł

To najbardziej uniwersalna forma dostawy, dlatego określiliśmy ją jako domyślną w każdym koszyku. Aby ją wybrać, musisz tylko wskazać Paczkomat, w którym ma na Ciebie oczekiwać paczka. To najlepsza metoda na to, aby w pełni kontrolować moment odbioru przesyłki i nie czekać na wizytę kuriera. Wystarczy wybrać na mapie któryś z 4800 Paczkomatów rozsianych po całej Polsce i czekać na powiadomienie o dostarczeniu Twojego zamówienia do punktu odbioru. Przesyłki z Paczkomatu można odebrać w dowolnym momencie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Przesyłka trafi do Paczkomatu w ciągu 1 dnia roboczego od wyjścia z naszego magazynu (czyli bez sobót, niedziel i świąt). Gdy przewoźnik odbierze ją z naszych rąk, poinformujemy Cię o nadaniu i przekażemy numer listu przewozowego. O losie przesyłki będziemy informowali w mailach, a samodzielnie możesz ją śledzić na stronie InPost. Za zamówioną książkę możesz zapłacić z góry (błyskawiczne płatności Przelewy24, płatność zupełnie za darmo) lub przy odbiorze przesyłki (za pobraniem, obsługa tej formy płatności kosztuje dodatkowe 2,99 zł).

Chcę dostać książkę szybko i pod drzwi - wybierz KURIER INPOST za 11,99 zł

To klasyczna metoda dostawy pod same drzwi. Upewnij się, czy adres wpisany w formularzu zakupowym jest prawidłowy. W momencie odbioru paczki z naszego magazynu poinformujemy Cię o tym mailem wraz z numerem listu przewozowego, który można śledzić na stronie InPostu. Za zamówioną książkę można zapłacić z góry (błyskawiczne płatności Przelewy24, płatność zupełnie za darmo) lub przy odbiorze przesyłki (za pobraniem, obsługa tej formy płatności kosztuje dodatkowe 2,99 zł)

DostawcaInPost Paczkomat 24/7Kurier InPost
Cena9,99 zł11,99 zł
Czas dostawy1 dzień roboczy1 dzień roboczy
Do której godziny jest możliwe zamówienie?do 19:00do 19:00
Wysyłka za pobraniemTAK, koszt: 2,99 złTAK, koszt: 2,99 zł

Chcę zapłacić jak najmniej za wysyłkę - wybierz PACZKĘ EKONOMICZNĄ INPOST za 8,99 zł.

To nieco tańsza alternatywa dla wysyłki do Paczkomatu. Za niższą cenę wydłużony jest czas dostawy. Przesyłki ekonomiczne docierają do adresata zwykle w ciągu 3-4 dni roboczych od złożenia zamówienia. Tu też w momencie odbioru paczki z naszego magazynu poinformujemy Cię o tym mailem wraz z numerem listu przewozowego, który można śledzić na stronie InPostu. Za zamówioną książkę można zapłacić z góry (błyskawiczne płatności Przelewy24, płatność zupełnie za darmo) lub przy odbiorze przesyłki (za pobraniem, obsługa tej formy płatności kosztuje dodatkowe 2,99 zł).

Mam inne pytanie. Gdzie uzyskam na nie odpowiedź?

Napisz wiadomość na adres sklep@altenberg.pl, a na pewno pomożemy!